Cine trebuie să depună solicitare pentru compensarea facturilor la gaz. Ce circulară e emis Prefectura în atenția Consiliului Județean Bihor, a primăriilor și serviciilor publice deconcentrate.
Prefectura a aprecizat că notificarea furnizorilor prin intermediul unei solicitări este obligatorie pentru categoriile care vor să beneficieze de măsurile de plafonare și compensare a facturilor la gaz sau energie electrică.
(VEZI AICI: CE RISCĂ ROMÂNII CARE NU DAU INDEXUL LA GAZE ŞI NU ÎŞI PLĂTESC FACTURA PÂNĂ LA DATA SCADENTĂ)
În circulară se precicează că beneficiarii acestor măsuri, potrivit Legii nr. 259/2021 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale pentru sezonul 2021-2022, pot fi:
– întreprinderi mici şi mijlocii, cabinete medicale individuale şi alte profesii liberale, indiferent de forma de organizare;
– microîntreprinderi, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, organizate potrivit legii;
– spitale publice şi private, unităţi de învăţământ publice şi private, precum şi creşe;
– organizaţii neguvernamentale reglementate potrivit legii, precum şi unităţile de cult;
– furnizori publici şi privaţi de servicii sociale prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale;
– instituții de cultură.
Aceste categorii pot notifica furnizorii prin intermediul unei cereri și pot beneficia de recalcularea facturilor cu luna noiembrie 2021.
Reamintim că, începând cu 1 iulie 2021, facturile la curent au crescut cu până la 7% indiferent de furnizor, iar cei mai afectaţi au fost cei care nu au trecut pe piaţa concurenţială. Prețurile au explodat și există multe erori grave la facturile de energie electrică.
Spre exemplu, o familie din Alba a descoperit că are de plată peste 27.000 de lei la electricitate. Oamenii au postat documentul pe rețelele de socializare și credeau, cu tărie, că a fost vorba despre o eroare. Ulterior, compania Electrica Furnizare, cea care a emis factura, spune că factura a fost transmisă automat, în mod eronat, către client din cauza unei anomalii pe lanţul de facturare şi în sistemul informatic (TOATĂ POVESTEA AICI).